Fjärrvärme på väg


Inte går det fort för dom att fixa fjärrvärmen. Vår gata har varit uppgrävd sen i maj, så man börjar tröttna lite smått på att inte kunna parkera utanför sitt hus.Men nu börjar man se slutet på eländet. Diket går hela vägen till huset och nu saknas bara boxen nere i källaren. Sen ska allt kopplas ihop också så klart och diket fyllas igen.


När jag ringde förra veckan för att kolla varför fibern till stadsnätet inte var lagd än, fick jag reda på att den skulle minsann inte ligga i fjärrvärmediket. Nä, det diket skulle vi gräva själva - tvärs över grannens tomt och dessutom va' dom inte ens i närheten av vår gata, utan vi skulle nog få vänta till närmare årsskiftet.
Stackars unge man som fick ta emot mitt samtal. Även Johan brusade upp och sa vad han tyckte (???).
Stackars unge man har idag fixat stadsnätskabel åt oss!!!!! I befintligt fjärrvärmedike!!!! Och Arne slipper få sin fina gräsmatta förstörd. Allt går, bara man tjatar lite;P


När jag ändå gick ett varv passade jag på att smygfota Johan. Märkte dock när jag kom in att jag inte är någon bra paparazzi-fotograf eftersom Johan tittar rakt in i kameran och ler:)
Taggar: Trädgård;

Kommentera inlägget här :